Mulți părinți observă: de îndată ce la televizor apare publicitatea, copiii, care nu au nici u an de zile, de-a dreptul înțepenesc. În acest timp, mama are posibilitatea de a se ocupa de altceva. Nu este, însă, nocivă pentru copil această practică?

Cum procedăm dacă copilului iubește publicitatea

La întrebarea despre impactul publicității televizate asupra sănătății copilului ne răspunde pedagogul și psihologul Vladimir Emelianov.

Mai ales pentru un copil care nu a împlinit un an de zile, vizionarea televizorului este categoric interzisă. Varianta ideală este ca această interdicție să se răsfrângă asupra copiilor până la vârsta preșcolară, până când copilul se formează din punct de vedere emoțional. Din păcate, în practică, acest lucru, de foarte multe ori, este imposibil, din cauza obișnuinței noastre de a ne petrece timpul în fața televizorului, mai exact, din cauza dependenței noastre (mă refer la dependența maturilor) de televizor.

Nici nu vă imaginați pe cât de puternic este acest ghid de voință străină! pe cât de expuși suntem acestei voințe, pe cât de dependenți suntem de ea? Ar trebui să ne punem pe gânduri. De multe ori aud de la părinți următorul argument: ”vizionăm doar povești și emisiuni științifice. Ce-i rău în asta?”. Evident, dacă nu puteți renunța deloc la televizor, răul cel mai mic va fi delimitarea emisiunilor ”bune” și ”rele”.

Dar mai există un factor: durata vizionării (nu trebuie să fie mai mare de 30 de minute pe săptămână). Dacă nici acest lucru nu este posibil, atunci, limitați timpul petrecut de copil în fața televizorului până la 20 de minute în zi. Dacă povestea durează o oră și jumătate, trebuie să o întrerupeți și să continuați vizionarea în ziua următoare. În orice caz, trebuie să rețineți că toate vizionările sunt nocive pentru copil. Chiar și în cea mai bună poveste există eroi negativi, evenimente care pot fi analizate după o vizionare foarte atentă.

Copilul nu are format încă sistemul de valori, normele de comportament, de aceea, el nu va putea interpreta corect esența poveștii și caracterul eroilor. Una dintre condițiile importante ale vizionării televizorului este prezența unui matur care va comenta tot ceea ce se întâmplă la ecran.

Cum procedăm dacă copilului iubește publicitatea

De asemenea, rețineți că televizorul influențează toate sistemele de dezvoltare umană, în primul rând, privirea. Mai mult decât atât, când copilul privește televizorul, el nu este în mișcare, ceea ce este nefiresc pentru un copil.

Însă cea mai mare daună este provocată psihicului copilului. Mai ales acest lucru se referă la publicitate, care este concepută în așa fel încât să capteze atenția maximă și să infiltreze o anumită idee. Sunteți sigur că ideea promovată în reclamă este benefică copilului dumneavoastră? Copilul se uită la televizor de 2-3 ori și este absorbit de proces. Cu timpul, acest lucru poate genera o pasivitate totală în raport cu lumea din exterior: toate trăirile și emoțiile copilului se vor concentra asupra televizorului. Mai există un risc, curând, pentru el toată lumea va dispărea, de rând cu ea și părinții…