Migranții moldovenii au pus pe roate o afacere de milioane în SUA

Migranții moldovenii au pus pe roate o afacere de milioane în SUA

-
//
15.07.2015

O familie de evrei care a emigrat la sfârşitul anilor '70 din Moldova a reuşit să facă istorie în Statele Unite. Cu buzunarele aproape goale şi cu o dorinţă arzătoare de a-şi clădi o viaţă mai bună, familia Smolianski, a trecut peste greutăţi şi a pus pe picioare o afacere de milioane. Este vorba despre Lifeway Foods, prima companie din SUA care a început să producă... chefir, o băutură care pănă la venirea familei Smolianski lipsea de pe poliţele magazinelor americane. Povestea de succes a acestor oameni a ajuns în presa de peste Ocean.

Migranții moldovenii au pus pe roate o afacere de milioane în SUA

Personajul principal al impresionantei poveşti de succes este Iulia, sau Julie aşa cum i se spune în SUA. Acum ea este proprietara afacerii de milioane, în 1976 era însă doar o copilă de un an a unei familii de evrei din Moldova care şi-a luat inima în dinţi şi a renunţat la tot ceea ce însemnă viaţă sovietică.

Ulterior, tânăra familie s-a mutat în Chicago unde a deschis un mic magazin în care vindea produse alimentare aduse din Europa de Est. Peste câţiva ani, tatăl Iuliei a plecat într-o deplasare în Germania, iar acolo a apărut ideea afacerii de milioane.

Tatăl Iuliei şi-a folosit abilităţile inginereşti şi cu banii pe care i-a adunat timp de câţiva ani a pus bazele companiei sale şi în scurt timp a scos pe piaţă prima sticlă de chefir. Cu timpul, Lifeway Foods a adăugat diferite arome chefirului tradiţional, vânzările creşteau cu 30% anual, iar în 1988 compania a ajuns să fie listată la bursă. După ce Lifeway Foods a ajuns la vânzări anuale de 12 milioane de dolari, s-a întâmplat o tragedie. Tatăl Iuliei a murit din cauza unui atac de cord, la vârsta de doar 55 de ani. Astfel, la 27 de ani, Iulia a devenit cea mai tânără femeie conducător al unei companii listate la bursa americană. Au trecut 13 ani de atunci, iar afacerea merge ca pe roate. Vânzările au crescut de la 12 milioane de dolari pe an, la peste 140 de milioane de dolari, iar reţeaua se extinde în permanenţă. Iulia are acum două fetiţe şi spune că a reuşit să realizeze visul tatălui ei.

Sursa: moldovenii.md