Greutatea ghiozdanelor școlare este o problemă care persistă de mult timp în Republica Moldova, afectând în special elevii din clasele primare. Ministerul Educației și Cercetării a lansat un chestionar în care elevii, părinții, cadrele didactice și alte persoane interesate își pot expune opinia privind divizarea manualelor în două.
Majoritatea părinților susțin ideea că divizarea manualelor școlare este o soluție benefică pentru sănătatea copiilor, alții însă propun soluții precum reducerea disciplinelor, păstrarea cărților și caietelor în cabinetele de studii, dar și pledează pentru un program prelungit, în care elevii să-și facă temele pentru acasă, transmite radiomoldova.md.
Inițiativa privind divizarea manualelor a fost anunțată de Ministerul Educației și Cercetării, care a constatat că, în ultimii doi ani, din totalul de 114 manuale școlare, 38 au peste 200 de pagini.
În prezent, instituția a inițiat consultări publice pe acest subiect, a declarat pentru Radio Moldova șefa Serviciului de informare și comunicare de la minister, Angela Mutruc.
„Ca urmare a rezultatelor acestui chestionar vor fi stabilite specificațiile tehnice pentru următoarea achiziție de manuale care urmează să fie anunțată în următoarele două-trei săptămâni. Ceea ce ține de alte soluții, acestea sunt analizate, inclusiv dulăpioare în instituții, dar și utilizarea versiunilor digitale ale manualelor care pot fi utilizate de elevi acasă atunci când își fac temele”, a declarat Angela Mutruc.
Precizăm că până pe 4 februarie se desfășoară consultări publice privind divizarea manualelor în două, urmând ca părinții, cadrele didactice și elevii să-și exprime opiniile prin intermediul unui chestionar disponibil pe pagina web a instituției.