Rețelele de socializare sunt pline de întrebări de la mămici care stau acasă cu copiii despre cum să câștige un ban în plus. Adriana Arnăut, fondatoarea Școlii de Copywriting din Moldova, vine cu o soluție foarte oportună, învățând femeile arta copywriting-ului – scrierea de texte prin care promovează idei, produse, servicii, etc.
Copywriting-ul este un domeniu slab cunoscut în Republica Moldova. Marea majoritate a celor ce scriu nici nu cunosc că ceea ce fac, de fapt, se numește copywriting. Adriana a activat în acest domeniu aproximativ 13 ani, iar în momentul când a descoperit cât de complex, interesant și nu foarte cunoscut este acest domeniu, și-a dorit să împărtașească și altora secretele prinse de-a lungul anilor.
Primii participanți au absolvit deja cursul intensiv de copywriting, iar azi aflăm cum a decurs acesta.
Ce te-a făcut să deschizi această școală?
Trăim într-o eră în care comunicarea se face, în mare parte, online. Indiferent dacă vorbim de rețelele de socializare, de blog-uri, site-uri, etc. avem ca scop să promovăm un anumit serviciu, o persoană, o idee sau un produs. Urmăresc zilnic activitatea diferitor antreprenori sau persoane publice care încearcă sa se facă “auziți” online, dar nu este chiar atât de ușor dacă nu deții anumite tehnici și formule.
Eu nu am avut de unde să le învăț, de aceea am studiat ani la rând și am testat aceste tehnici în activitatea mea. Am văzut ce merge și am exclus ce avea rezultate mai puțin bune. Acum, când am văzut cât de multe femei își doresc o schimbare în viața profesională, mi s-a părut o idee bună să le ofer opțiunea de a deveni copywriteri și de a le scurta și ușura drumul spre a deveni profesioniste.
Cum a decurs prima ediție a Școlii de Copywriting?
Într-un cuvânt – intens! Participanții au venit din domenii total diferite unul de altul: mămici în concedii de maternitate, experți în marketing, social media manageri, copywriteri cu experiență la companii mari, antreprenori, etc. Atmosfera a fost pozitivă și plină de schimb de informație, lucru practic și o continuă dezvoltare a capacității de a scrie. Copywriting-ul nu este un talent pe care fie îl ai, fie nu. Este o serie de tehnici, formule și metode pe care le înveți și deprinzi.
Cine poate face această școală?
Din fericire, acest curs se adresează oricui, cine dorește să se perfecționeze și să devină mai bun. Cum a zis o persoană din domeniul afacerilor pe care o admir mult, dacă nu poți scrie, nu îți poți sistematiza gândurile corect. A scrie este o abilitate necesară multor persoane. Aici ma refer și la bloggeri, administratori a diverse pagini și grupuri de pe rețelele de socializare, antreprenori, experți în marketing și persoane care vor să învețe o meserie ce ține de viitor.
De ce cunoștințe ai nevoie pentru a deveni specialist în copywriting?
Cunoștințele necesare le obținem încă de pe băncile școlii. Mă refer la ortografie, gramatică, etc. Copywriting-ul nu se referă la aceste aspecte. Ca să ai success în copywriting trebuie să știi să simți ce își dorește cititorul și să-i oferi soluții credibile.
Care sunt beneficiile la absolvirea acestor cursuri?
Cel mai mare beneficiu este că nu ofer ceva ce se poate găsi în diverse cărți și apoi testat în practică, doar ca să te convingi că asta nu are nimic cu realitatea. Ofer din experiența mea, secrete testate și demonstrate că funcționează cu clienții agenției mele și tehnici simple și ușor de aplicat ulterior. Mai mult, lucrăm cu exemple concrete, începând cu site-ul meu și texte din online-ul moldovenesc, analizăm, trecem prin cunoștințele noastre și începem să privim toată publicitatea cu ochi profesioniști. În plus, particpanții află unde și cum pot găsi primii lo0r clienți și cum ar trebui să își prețuiască munca. La finalul lecțiilor, participanții obțin o diplomă de absolvire, pe care o pot include în CV-ul lor și care le va ușura creșterea în carieră.
Când va avea loc urmatorul curs?
Următorul curs l-am programat pentru perioada de 19-25 martie. Înregistrarea are loc pe www.copywriting.md. Îndemn cu mult drag cititoarele mamaplus.md să se înregistreze și să vină la lecții. Am fost și eu în concediu de maternitate, chiar două, și mereu am reușit să câștig bani din scrierea de texte. Dacă puteți merge pe calea mai simplă, de ce să nu o faceți?
Sursa: Mamaplus.MD