mamaplus

Nutriționiștii au dezvăluit care sunt orele potrivite pentru dejun, prânz și cină

0
//
14.07.2021

În general, suntem mai preocupați de cât de mult și de ce mâncăm decât de cele mai bune ore la care să mănânci. Cu toate acestea, se pare că momentul zilei joacă un rol cheie în menținerea unei sănătăți optime. De exemplu, știința a dezvăluit că stabilirea celui mai bun moment al zilei pentru a mânca poate fi o strategie pentru a face față diabetului de tip 2, bolilor de inimă și obezității.

Micul dejun este prima masă a zilei

Un grup de experți susține că temporizatorul biologic al corpului este mai eficient în digestia, absorbția și metabolizarea alimentelor dimineața. Aceasta este numită faza activă. De exemplu, insulina care reglează glicemia este secretată mai intens dimineața. Prin urmare, micul dejun ajută la stabilirea cantității corecte de zahăr din sânge, o sarcină necesară pentru a avea energie tot restul zilei.

Servește micul dejun între orele 6-10, deoarece acesta este momentul ideal pentru a te pregăti pentru următoarea masă. Mănâncă la cel puțin o oră după trezire și include în meniu proteine, cereale integrale, fructe proaspete și grăsimi sănătoase.

Cele mai bune ore la care să mănânci prânzul

Medicii recomandă să o rutină pentru masa de prânz. Cercetările confirmă faptul că servirea prânzului în afara orei stabilite de ceasul biologic promovează obezitatea. Mai mult, mâncatul după ora 15 împiedică pierderea în greutate, deci cel mai bun moment pentru a lua masa de prânz este între 12:30 și 13:30.

În plus, diferența de timp dintre prânz și micul dejun ar trebui să fie de aproximativ 4 – 5 ore. Servește o gustare bogată în proteine și carbohidrați dacă nu poți rezista până la masa de prânz. Metabolismul atinge apogeul la prânz și acest lucru îmbunătățește funcția digestivă. Prânzul ar trebui să fie mai ușor decât micul dejun și cina.

Orele perfecte pentru cină

Profesioniștii recomandă servirea cinei la 4 până la 5 ore după prânz. Cu toate acestea, pentru a nu fi atât de strict cu programul, ia cina cu cel puțin două ore înainte de culcare pentru a optimiza procesul digestiv. Calitatea și cantitatea alimentelor sunt foarte importante, deoarece prea multe grăsimi și carbohidrați te pot predispune la creșterea în greutate.

Orele optime pentru cină sunt 18 – 19:30. Servirea mesei între aceste ore îi va oferi corpului șansa de a se concentra asupra odihnei și reînnoirii țesuturilor, în loc să fie nevoit să lucreze la digerarea unor alimente copioase.

Mai mult, că abilitatea organismului de a regla glicemia scade noaptea. Prin urmare, persoanele care lucrează în ture de noapte se îngrașă mai repede și sunt mai predispuse la diabet.

În plus, o analiză a efectului programului asupra obezității a concluzionat că printre cele mai bune alimente pentru cină se numără peștele, fructele, nucile și carnea de curcan. Aceste alimente conțin niveluri ridicate ale unui aminoacid numit triptofan, care ajută la secretarea serotoninei și a melatoninei. Aceste substanțe sunt relaxante și induc somnul.