mamaplus

Copiii născuți în perioada pandemiei au performanțe reduse, susțin cercetătorii

-
//
13.08.2021

Copiii născuți în timpul pandemiei de coronavirus au performanțe reduse cognitiv-verbale, motorii şi generale în comparație cu copiii născuți anterior, sugerează un studiu din SUA. Primii câțiva ani din viața unui copil sunt esențiali pentru dezvoltarea cognitivă a acestuia, dar din cauza pandemiei de COVID-19 care a declanşat închiderea creşelor, şcolilor şi locurilor de joacă, viața copiilor s-a schimbat considerabil.

Din cauza lipsei de socializare şi a interacțiunii normale cu părinții, copiii din perioada pandemiei par să fi avut un scor şocant de scăzut la testele menite să evalueze dezvoltarea cognitivă, a spus autorul principal al studiului, Sean Deoni, profesor asociat de pediatrie la Universitatea Brown.

În deceniul precedent pandemiei, scorul mediu IQ la testele standardizate pentru copiii cu vârsta cuprinsă între trei luni şi trei ani a fost de aproximativ 100, dar pentru copiii născuți în timpul pandemiei, acest număr a scăzut la 78, conform analizei, care este încă în curs de evaluare, potrivit The Guardian.

Studiul a inclus 672 de copii din statul Rhode Island. Dintre aceştia, 188 s-au născut după iulie 2020 şi 308 s-au născut înainte de ianuarie 2019, în timp ce 176 s-au născut între ianuarie 2019 şi martie 2020. Copiii incluşi în studiu nu aveau dizabilități de dezvoltare.

Cercetătorii au descoperit că cei din medii socioeconomice mai scăzute s-au descurcat mai rău la teste. Motivul principal din spatele scăderii scorurilor este probabil lipsa stimulării şi interacțiunii acasă.

„Părinții sunt stresați şi dezamăgiți, acea interacțiune pe care ar avea-o copilul în mod normal a scăzut substanțial. Capacitatea de a corecta lucrurile devine mai mică, cu cât copilul creşte”, susține profesorul Sean Deoni.

Nu este clar dacă aceste scoruri cognitive mai mici vor avea un impact pe termen lung

Sir Terence Stephenson, profesor de sănătate al copiilor din Nuffield la University College London, a declarat că cercetarea a fost interesantă, având în vedere că s-au scris multe despre impactul asupra educației copiilor de vârstă şcolară, dar nu s-au aflat prea multe lucruri despre nou-născuți.

Factorul cheie care influențează aceste scoruri mai mici la nou-născuți a fost probabil stresul asupra părinților care s-au confruntat cu provocări atât în ​​ceea ce priveşte munca, cât şi asigurarea îngrijirii copilului.