Un studiu al Departamentului american de Apărare, publicat joi, arată că riscul expunerii la coronavirus în avioane este foarte scăzut. Rezultatele reprezintă un semn bun pentru industria aviatică, care încearcă să își recupereze pierderile provocate de pandemia de coronavirus.

Chiar și când fiecare loc este ocupat, sunt infecțioase în medie doar 0,003% particule din aerul expirat, din zona de respirație a unui pasager care poartă mască.

Testarea a presupus că doar o singură persoană din avion este infectată și nu a simulat efectele mișcărilor pasagerului în avion.

Studiul a fost condus la bordul avioanelor Boeing 777 și Boeing 767 aparținând United Airlines și arată că măștile minimizează expunerea la infecție când cineva tușește, chiar și când sunt ocupate locurile vecine.

Datorită circulației rapide a aerului, în urma ventilării de sus în jos și sistemului de filtrare în navă, aproximativ 99,99% din particule au fost eliminate/filtrate din cabină în șase minute.

„Aceste rezultate… înseamnă că riscul expunerii la Covid într-o aeronavă United este aproape non-existentă, chiar dacă nava este plină”, a spus Toby Enqvist de la United Airlines.

Studiul a estimat că pentru a primi o doză infecțioasă, un pasager ar trebui să zboare 54 de ore într-un avion cu o persoană infecțioasă.

Cercetarea a implicat 300 de teste în timpul unor zboruri de 38 de ore și 45 de ore de testare la sol și s-a întins pe o perioadă de șase luni.

Experimentul a fost realizat eliberând particule de aceeași mărime ca noul coronavirus de-a lungul înregii cabine pe secțiuni, fiecare dintre ele având 42 de senzori reprezentând ceilalți pasageri care ar putea veni în contact cu particulele.

Fiecare test a eliberat 180 de milioane de particule – numărul de particule care ar putea fi produs de mii de accese de tuse.