A făcut din misiunea de a fi mamă o adevărată meserie și crede cu toată puterea că un copil nu poate fi un impediment, ci o sursă puternică de inspirație. Adriana Arnaut este fondatoarea primei Agenții de Copywriting din Moldova CreativeAd. Tot ea mai învață antreprenorii și pe toți cei interesați să scrie texte care să vândă. Potrivit tinerei mămici, copywriting-ul este arta de a transforma un simplu cititor într-un potențial cumpărător. Aflați din interviul de mai jos cum a început dragostea Adrianei Arnaut față de cuvinte și cum reușește ea să fie o mamă la superlativ.

Adriana Arnaut, mama care face cuvintele să vândă

 Cum ți-a venit ideea de a deschide prima agenție/școală de copywriting din Moldova?

Ideea de a deschide prima Școală de Copywriting din Moldova mi-a venit în timpul Coaching-ului de la Angry Business. Deschisesem cu mai mult de un înainte prima agenție de copywriting – CreativeAd, dar trainerii ne-au vorbit despre găsirea direcțiilor de activitate subordonate activității noastre principale. Pentru mine, de câțiva ani, copywriting-ul este activitatea principală.

Totodată, în timpul căutării de informații noi din copywriting, cercetării acestui domeniu, am observat că asemenea cursuri lipsesc cu desăvârșire în țara noastră. De aici a și venit ideea de a oferi ceva foarte necesar persoanelor care se ocupă sau vor să se ocupe cu copywriting-ul în Moldova, într-o formă sistematizată și adaptată realității locale.

 Ce experiență ai în domeniu?

Am o experiență destul de bogată în domeniul copywriting-ului. Mereu mi-a plăcut să scriu, încă din anii de liceu. Dar ceea ce făceam eu nu era nici jurnalism, nici literatură. Pe la 18-19 ani am început să scriu pentru o companie de marketing din Marea Britanie. Scriam de la mici texte promoționale până la articole întregi de peste 5000 de cuvinte. Nu știam la acel moment că făceam, de fapt, copywriting. Și, nici nu m-am gândit atunci să fac din asta o carieră. Erau niște bani câștigați dintr-o activitate care îmi plăcea mult. Pe parcursul anilor de universitate și master, nu am contenit să colaborez cu acea companie. Chiar dacă lucram în Moldova ca coordonator de proiect, iar apoi ca avocat, am făcut copywriting mereu, în paralel cu activitatea mea de bază. Odată cu concediul de maternitate, copywriting-ul a devenit unica mea activitate profesională. Tot atunci am început să lucrez și cu companiile din Moldova.

Adriana Arnaut, mama care face cuvintele să vândă

 Am observat că postezi uneori articole și în limba engleză? Cine le scrie?

Le scriu eu și colegii mei din CreativeAd. De fapt, cam jumătate din clienții agenției mele de copywriting sunt companii de peste hotare, care au nevoie de texte în limba engleză.

 Nu știam că scrii și în engleză. De unde o cunoști așa bine?

Uneori mi-i mai ușor să gândesc în engleză decât în română. Am două limbi materne – româna și engleza. Mama mea a fost profesoare de limbă engleză, iar cam 20 de ani este șefă de catedră la universitate. A vorbit în engleză cu mine din primii ani de viață, iar asta m-a ajutat să simt această limbă într-un fel în care îți poți simți doar limba maternă.

 Ce înseamnă copywriting și de ce e important într-o afacere? 

Copywriting-ul este ceva absolut impresionant! Este o componentă de nelipsit în orice strategie de promovare a oricărui produs / serviciu. Începând cu sloganele din 2-3 cuvinte și până la texte de mai multe pagini și website-uri întregi, în care foarte voalat ni se menționează un anumit produs - totul este copywriting. Copywriting-ul este o artă de a transforma cititorul într-un potențial cumpărător.

Adriana Arnaut, mama care face cuvintele să vândă

 Ce probleme de copywriting există în Moldova?

Una din problemele copywriting-ului nostru local este concentrarea pe negativism, per general. De aceea, eu aș prefera să prezint lacunele existente ca pe posibilități de îmbunătățire. Mă ocup cu asta în fiecare zi, lucrez cu proprietari de afaceri și experți în marketing. Mă bucur să văd că aceste persoane cheie în diverse afaceri înțeleg importanța copywriting-ului, se înregistrează la Școala de Copywriting și vor să îmbunătățească acest aspect al afacerilor lor.

 Ce învață participanții la cursurile pe care le organizezi?

Din momentul în care am început să lucrez asupra Școlii, am avut un singur scop: să ofer informație practică și utilă celor care vor să afle mai multe despre copywriting. Cu toții ținem minte lecțiile de trigonometrie sau muzică din liceu - lecții care ne-au îmbogățit cunoștințele generale, dar nu ne-au oferit practic nimic util pentru viața de matur. Școala de Copywriting va fi total opusă acelor lecții. Participanții vor învăța doar informație utilă și practică, informație pe care am aflat-o și testat-o personal de-a lungul anilor și care mi-ar fi grăbit dezvoltarea în acest domeniu, dacă o primeam în mod sistematizat, ca un tot întreg, în momentul cînd mi-am dat seama că vreau să fac din copywriting activitatea mea de bază.

 Cum putem scăpa de greșelile din publicitatea locală?

Am putea scăpa de greșelile din publicitatea locală doar atrăgând atenția cuvenită copywriting-ului. Din păcate, la noi în țară se vehiculează idea că un om le poate face la perfecție pe toate: crea strategii de marketing, face design grafic, scrie texte, lucra cu pozele, etc. În momentul în care vom înțelege că nu există specialiști universali și că fiecare aspect al promovării are nevoie de expertul său, atunci vom scăpa de greșelile existente și vom avea promovări eficiente.

Adriana Arnaut, mama care face cuvintele să vândă

 Ce cuvinte trebuie să utilizeze o mamă?

Cât de straniu nu ar părea, copywriting-ul este prezent și în maternitate. Doar că copiilor săi, o mamă trebuie să le promoveze ideea că ei pot să își atingă visele, că pot avea o viață frumoasă și că ei sunt iubiți și apreciați. Cuvintele cheie, în acest caz, ar fi: iubire, respect, muncă, armonie, bun simț, toleranță, încredere.

 În ce măsură te inspiră maternitatea?

Chiar dacă scriu tot felul de texte zilnic, îmi este greu să redau în cuvinte cât de mult mă inspiră maternitatea. Tot ce fac este pentru și datorită copiilor mei. Datorită lor, am plecat din avocatură, ceea ce a fost o decizie bună pentru mine. Datorită lor, am început să fac copywriting, pentru că această activitate îmi permitea să fiu alături de ei din primele zile a vieții, dar și să câștig un ban în plus. Iar, cea mai mare încurajare de a face în continuare ce fac a fost momentul când fetița mea mi-a zis că vrea să devină ca mama când va crește mare – să lucreze mult și să aibă timp și pentru copii.

 Când reușești să acorzi timp familiei?

Serile și week-end-urile aparțin familiei. Deși, odată cu lucrul asupra Școlii de Copywriting, au apărut seri când trebuie să lucrez sau să merg la anumite traininguri, am marele noroc de un soț înțelegător, care mă susține nu doar moral în activitatea mea, dar și cu ajutorul său de neînlocuit în grija pentru copii și treburile casnice.

Este greu, recunosc. Deseori, seara după ce copii adorm, eu mai petrec ore bune la compter, lucrând. Dar, cu un pic de efort, le poți reuși pe toate.

Adriana Arnaut, mama care face cuvintele să vândă

 Ce recomandare le-ai da femeilor care sunt în concediu de maternitate și ar vrea să înceapă o activitate?

Este important ca fiecare femeie să realizeze care este acea activitate care îi aduce satisfacție și să înceapă să o practice cât mai des, ca să exceleze în această activitate. Este demonstrat că absolut fiecare om are un talent al său, dar nu fiecare reușește să îl descopere pe parcursul vieții sale. Folosiți concediul de maternitate pentru descoperirea acestui talent. Copilul nu este un impediment, dar o sursă de inspirație. Citiți poveștile femeilor din proiectul Wow Business Mom de la Ask a Mom și, cu siguranță, vă veți regăsi în una din ele.

Cheia succesului este acțiunea. Încercați să faceți una, a doua, a treia activitate – până veți găsi ceea ce vi se potrivește cel mai bine. Nu vă temeți de greșeli sau de critică – doar cel care nu face nimic, nu comite greșeli.

Aveți mai multă încredere în sine și veți reuși!