mamaplus

Medic de familie: ”Nu mai trageți fularul peste gurița și nasul copilului!„

-
//
22.12.2021

”Hai să-i trag fularul mai pe năsuc, să nu înghețe!” - chiar dacă această avertizare a fost făcută de numeroși medici specialiști, părinții continuă să facă aceeași greșeală an de an. Oricât de mare ar fi dorința ta de a-l feri de frig pe cel mic, purtatul fularului pe guriță este un obicei nociv care poate avea unele consecințe nu tocmai bune. Medicul de familie Aurelia Avram a oferit câteva explicații în acest sens.

”Dimineață am observat foarte mulți copii cu fularul peste guriță și peste năsuc. Să nu faceți așa! Respirația copilului se oprește în fular. Picăturile de apă se adună și de la aerul rece acestea îngheață sau se răcesc și pot face mai rău. Și un alt motiv să nu puneți fularul peste nas și gură este faptul că cel mic respiră aerul care trece prin fular, respectiv inhalează și tot ce se găsește acolo – particule de praf, bacterii (umezeala este un mediu favorabil pentru dezvoltarea lor). Nu vă temeți de aerul rece, lăsați copiii să respire aer curat!”, a explicat medicul de familie Aurelia Avram.

Cu cât părinții vor avea tendința de a fi mai hiperprotectivi, cu atât copilul va deveni mai sensibil și susceptibil de a contacta diverse infecții și viroze. Până la urmă, s-a demonstrat faptul că răcelile apar din cauza virușilor și nu a frigului de afară.

Dacă îți dorești să-i asiguri micuțului tău confortul necesar în zilele reci, urmează aceste reguli de bază:

  • Îmbracă-l corespunzător temperaturii de afară, evitând să-l înfofolești prea mult. Un maiou, o bluză cu mânecă lungă şi un pulover subţire (sau un fleece) îi vor fi de ajuns pe sub o haină călduroasă de iarnă.
     
  • Încălțămintea copilului ar trebui să fie cât mai confortabilă și călduroasă, având mărimea potrivită. O mărime în minus va duce la înghețarea picioarelor micuțului tău.

De fapt, aerul rece contribuie la călirea organismului, la dobândirea unei imunități mai puternice, având rolul de a calma inflamațiile căilor respiratorii.