mamaplus

Pediatrii avertizează: Copiii care suferă de varicelă nu ar trebui să ia ibuprofen sau aspirină

0
//
22.09.2021

O mamă a postat pe social media poze cu băiețelul său și cu reacția alergică pe care acesta a avut-o imediat după ce i s-a administrat ibuprofenul prescris pentru tratarea unora dintre simptomele provocate de varicelă. Din această cauză, băiețelul a ajuns la septicemie, iar mămica a vrut să avertizeze toți părinții pentru a nu trece prin calvarul prin care a trecut ea cu băiețelul ei.

Femeia i-a administrat ibuprofen la recomandarea medicului și nu după ureche. Băiețelul a ajuns de urgență la spital cu reacții adverse grave. Medicii de acolo au rămas șocați de starea băiatului și i-au spus mamei că nu trebuia să-i administreze acel medicament.

mamaplus

Nu trebuie folosit ibuprofen în cazul varicelei

”Acest tip de medicament este un antiinflamator care poate interfera cu varicela, făcând erupția să pătrundă mai adânc în țesutul pielii. Atenție! Utilizați doar paracetamol pentru febra copiilor,” a spus Hayley Lyons, mama copilului.

Cea mai bună prevenție împotriva îmbolnăvirii este vaccinarea. Copiii, adolescenții și adulții ar trebui să primească 2 doze de vaccin împotriva varicelei.

Academia Americană de Pediatrie recomandă evitarea tratamentului cu ibuprofen din cauza infecțiilor bacteriene ale pielii pe care le poate provoca. În unele cazuri, cum a fost și cel descris mai sus, aceste infecții pot pune în pericol viața copilului. De asemenea, în tratarea varicelei nu se folosește aspirina. La copii administrarea aspirinei în timpul varicelei este asociată cu apariția sindromului Reye.