Scriitoarea și nutriționista Ecaterina Mirimanova a studiat mii de persoane cu greutate excesivă și a formulat niște concluzii curioase privind legătura directă dintre dispoziție și siluetă. „La seminarele mele despre comportamentul gastronomic oamenii completează niște anchete detaliate, din care am dedus aceste concluzii”, povestește Ecaterina. „Există produse care ne atrag permanent ca un magnet. Fiți atenți la cerințele organismului, el este o mașinărie foarte sensibilă și ne semnalizează multe lucruri. Desigur, orice regulă are și excepții, dar, după cercetările mele, rezultatele sunt corecte în proporție de 98 la sută.”
Așadar, ce înseamnă dacă simțiți permanent nevoia de un anumit produs?
Ciocolată. Aveți parte de puține plăceri senzuale – mâncare gustoasă, odihnă, masaj, sex. Acest produs contribuie la secreția de serotonină, hormonul fericirii. Iar iubitorii de ciocolată înlocuiesc astfel celelalte bucurii ale vieții – e cel mai ușor.
Cartofi, pâine și produse de panificație. Duceţi lipsă de bani și bunăstare. Țineți minte lozinca din cantinele sovietice: „Pâinea este cea mai importantă”? Se pare că aceasta s-a impregnat în conștiința oamenilor. Într-adevăr, atunci când lipsesc banii, lipsește și pâinea. Există și o legătură inversă – odată ce încep să câștige mai mult, oamenii mănâncă mai puține produse de panificație.
Cașcaval, brânză, iaurt și alte produse lactate. Dificultăți în relațiile cu părinții. Laptele este asociat cu mama, iar necesitatea organismului de a consuma produse lactate vorbește despre dorința de a aplana anumite probleme și greutăți în relațiile cu generațiile mai în vârstă.
Carne (nu salamuri!). Lipsă de stabilitate, omul nu are suficientă încredere în ziua de mâine, el nu vede pentru sine posibilități de creștere și dezvoltare. În trecut, vânatul reprezenta pentru oamenii peșterilor succesul, mișcarea înainte și continuarea vieții. Acum însă, dacă avem dorința continuă de a mânca un steak, înseamnă că memoria noastră genetică ne amintește că ar fi bine să ne facem un rost în viață.
Unt și alte produse grase. Deficit de diversitate, viață monotonă. Viața celor care preferă alimentele grase poate fi destul de stabilă, dar predictibilă și plictisitoare. Se pare că ei vor să își asigure schimbările dorite cu ajutorul texturii alunecoase a produselor.
Prăjituri, bomboane și alte dulciuri. Lipsă de dragoste și tandrețe. Femeile care preferă dulciurile ar putea fi măritate, dar să simtă un deficit de atenție și iubire. Explicația psihologică a acestui fenomen: alimentele dulci ne readuc în copilărie, când primeam dragoste și tandrețe în cantități nelimitate.
Măsline, chipsuri și alimente sărate. Pierderea orientării în viață, uneori la nivel fizic, reducerea forțelor vitale. Aceasta se întâmplă, de exemplu, în cazul mutării în alt oraș, al schimbării locului de muncă. Are loc reevaluarea valorilor vitale. De exemplu, în cazul unui deficit de forțe vitale, medicii ne sfătuiesc să mâncăm lucruri sărate – acestea cresc instantaneu tensiunea și mobilizează, într-un fel, organismul.
Ardei și alte produse iuți. Lipsă de emoții. Iubitorii de iute caută senzații tari.
Fructe și fructe de pădure. Apatie, pierderea interesului față de viață. Atunci când oamenii consumă fructe în cantități mari, aceasta înseamnă că au nevoie să își alimenteze forța vitală, deoarece simt un deficit de forțe și dorință de viață.
Dacă ați descoperit la dumneavoastră sau la cineva din jur o dorință obsesivă pentru produsele descrise mai sus, nu vă îngrijoraţi și luați aminte: orice problemă poate fi soluționată nu prin mâncare, ci prin alte metode, mult mai puțin dăunătoare pentru siluetă. De exemplu, asigurați-vă zilnic mici bucurii: activități fizice, plimbări la aer liber, întâlniri cu persoane plăcute, noi impresii sub forma vizitării unor expoziții sau călătorii în alt oraș. Toate acestea asigură un aflux de endorfine, care vă vor face fericiți fără ciocolate și prăjituri.