YouTube, acuzat că ar colecta ilegal date despre copii: „Google profită din plin”

YouTube, acuzat că ar colecta ilegal date despre copii: „Google profită din plin”

-
//
10.04.2018

23 de organizații pentru protecția copiilor, drepturile și viața privată a consumatorilor au depus o plângere la Comisia Federală pentru Comerț a Statelor Unite, în care acuză Google că ar viola legislația privind protecția minorilor.

YouTube, acuzat că ar colecta ilegal date despre copii: „Google profită din plin”

Astfel, semnatarii susțin că, prin intermediul YouTube, Google colectează ilegal date privitoare la copiii cu vârste sub 13 ani.

Organizațiile semnatare - între care Campania pentru o copilărie lipsită de reclame (CCFC) și Centrul pentru Democrație Digitală -, susțin că deși Google a impus restricții de vârstă celor care folosesc YouTube, are cunoștințe despre faptul că numeroși minori cu vârste sub 13 ani folosesc acest site. Astfel, compania este acuzată că ar colecta o serie de informații personale ale acestora, precum locul în care se află, dispozitivele electronice pe care le folosesc, cât și numărul de telefon – pentru a promova anumite site-uri și servicii, fără acordul părinților, așa cum impune Legea privind protejarea siguranței online a copiilor din SUA (Coppa), informează The Guardian.

Astfel, grupul de organizații cere Comisiei Federale pentru Comerț să lanseze o anchetă și să sancționeze Google, în cazul în care se descoperă că a încălcat legea.

„Ani la rând, Google s-a dezis de responsabilitatea pe care o are față de copii și de familii, precizând că YouTube nu este pentru minorii cu vârste sub 13 ani, deși acolo se găsesc desene animate populare, cât și reclame la jucării. Google profită din plin, prin reclamele care se adresează copiilor, dar trebuie să respecte Coppa. Este timpul ca Google să fie tras la răspundere pentru colectarea ilegală de date și practicile publicitare”, a spus directorul executiv al CCFC, Josh Golin.

Potrivit semnatarilor, YouTube este cea mai populară platformă online în rândul copiilor americani, astfel că 80% dintre copiii cu vârste cuprinse între șase și 12 ani o accesează. Google a dezvoltat și o aplicație specială pentru copii, numită YouTube Kids, al cărei scop este să promoveze doar reclame și conținut adecvate copiilor. Mai mult, recent a angajat mii de moderatori care analizeze conținutul de pe YouTube, între care filmulețele care promovează abuzul copiilor sau care au un conținut inadecvat.

Chiar și așa, cele 23 de organizații spun că aceste măsuri nu sunt suficiente.

„Google a acționat în mod duplicitar, susținând în mod duplicitar la secțiunea Termeni și Condiții că YouTube nu se adresează copiilor cu vârstă sub 13 ani. Chiar și așa, îi atrage pe minori pe un loc de joacă digital plin de reclame. Precum Facebook, Google a alocat resurse mari pentru a genera profit în loc să protejeze viața privată a utilizatorilor”, a spus Jeff Chester de la Centrul pentru Democrație Digitală.

La rândul său, Katie McInnis de la Uniunea Consumatorilor a precizat: „YouTube știe că sunt copii care le accesează site-ul și au creat canale specifice lor, dar acestea nu par să solicite aprobarea părinților înainte să colecteze informații despre copiii lor. Google trebuie să respecte legea și să se asigure că minorii se pot uita în siguranță la programele destinate lor.”

Un purtător de cuvânt al YouTube a reacționat, subliniind că platforma nu este pentru copii.

„Nu am primit această plângere. Protejarea copiilor și a familiilor a fost întotdeauna o prioritate pentru noi. Vom citi cu atenție conținutul plângerii și vom evalua dacă există ceva ce trebuie îmbunătățit. Pentru că YouTube nu este pentru copii, am investit semnificativ pentru crearea unei aplicații YouTube Kids, care să ofere o alternativă.”

Sursa: stirileprotv.ro