Persoanele asigurate şi neasigurate îşi pot alege sau schimba pînă pe 31 octombrie medicul de familie şi instituţia medico-sanitară primară încadrată în sistemul de asigurare obligatorie de asistenţă medicală. Solicitanţii vor beneficia de alegerea făcută începînd cu 1 ianuarie a anului următor.
Doritorii de a se înregistra pentru prima dată sau a-şi schimba instituţia medicală şi/sau medicul de familie urmează să depună şi să înregistreze cererea în instituţia medicală aleasă. Înscrierea persoanelor poate fi efectuată la o singură instituţie medicală primară.
Este recomandată selectarea celei mai apropiate instituţii de locul de trai al solicitantului. În caz că acesta optează pentru serviciile medicului de familie din instituţia medicală primară ce deserveşte alt teritoriu, solicitantul va asigura deplasarea medicului. Schimbarea instituţiei medicale primare şi a medicului de familie poate fi efectuată o dată pe an, în perioada 1 septembrie – 31 octombrie.