Inspectoratul Național de Patrulare anunță modificări în traficul din capitală! Decizia a fost luată după ce s-a constata că situația ambuteiajelor și traficului îngreunat în orele de vîrf a devenit din ce în ce mai apăsătoare, și încearcă la greu nervii șoferilor în fiecare zi, transmite Realitatea.md.
Astfel, în urma analizei aprofundate a situației curente, dar și în baza observațiilor făcute de cetățeni, INP al IGP a făcut mai multe propuneri către instituțiile relevante (primăria, ministerul transporturilor și infrastructurii drumurilor, etc.) privind fluidizarea traficului și diminuarea considerabilă a ambuteiajelor.
În context, au fost propuse spre implementare următoarele modificări:
1. Optimizarea funcționării regimului semafoarelor la următoarele intersecții:
• la intersecţia străzilor Dacia – Hristo Botev – Trandafirilor – de mărit ciclul de funcţionare al semaforului de la 96 sec. pînă la 150 sec. (deja implementat);
• la intersecţia bd. Decebal – Nicolai Zelinschi – reglarea fie adaptarea semaforului, astfel încît acesta să permită transportului de pe o direcție de mers să vireze la stînga, fiind asigurat că fluxul de transport de pe direcția opusă este stopat (în proces de implementare de către APL);
• la intersecţia străzilor Gagarin – Albişoara – Cantemir – de mărit ciclul de funcţionare a semaforului de la 140 sec. pînă la 190 sec., ceea ce va reduce considerabil formarea ambuteiajelor în intersecţia nominalizată (deja implementat);
• la intersecţiile bd. Traian – str. Independenţei şi Cuza Vodă – str. Independenţei – de majorat ciclul de funcţionare a semafoarelor de la 69 sec. pînă la 92 sec. (deja implementat);
• la intersecţia străzilor Milano – Calea Ieşilor – de mărit faza verde a semaforului pentru transport de la 30 la 60 sec. (deja implementat);
• la intersecţia str. Calea Orheiului – bd. Renaşterii Naţionale – str. Poştei (sens giratoriu) – de reconectat obiectivul semaforic (in proces de implementare de catre APL);
• la intersecția str. T. Vladimirescu – str. Florării 1 – ciclul semaforului pietonal a fost ajustat la 60 sec. (deja implementat)
• la intersecția str. M.Viteazul – str. Petricani, semafoarele pietonale au fost dotate cu buton și ajustate la 60 sec. (deja implementat)
• la intersecția str. Ciuflea – str. București, de mărit ciclul de funcţionare a semaforului la 120 sec. (deja implementat)
• la intersecția str. București – str. Ismail, de mărit ciclul de funcţionare a semaforului la 120 sec (deja implementat)
• la intersecția str. București – str. Tighina, de mărit ciclul de funcţionare a semaforului la 90 sec (deja implementat)
• la intersecția G.Vieru – str. Cosmonauților, de mărit ciclul de funcţionare a semaforului la 90 sec (deja implementat)
• la intersecția G.Vieru – str. Romană, de mărit ciclul de funcţionare a semaforului la 90 sec (deja implementat)
• la intersecția str. Ismail – str. A. Mateevici, de mărit ciclul de funcţionare a semaforului la 120 sec (deja implementat)
2. Modificarea indicatoarelor rutiere vechi pe cele noi și amplasarea acestora în locuri vizibile pentru participanții la trafic;
3. Fluidizarea traficului la rondul ”CTC Tutun”, prin delimitarea benzii de deplasare din dreapta a transportului care vine de pe str. Varniţa, prin bordură, de benzile de deplasare a transportului de pe str. Calea Basarabiei şi str. Ismail, astfel încît transportul de pe str. Varniţa să fie direcţionat doar spre dreapta către rondul de la intersecţia str. Uzinelor – str. Vadul lui Vodă – str. T. Vladimirescu.
Suplimentar, direcţionarea transportului pe benzi se va efectua prin instalarea indicatoarelor rutiere 5.37.1 şi/sau 5.37.2 ”Direcţiile de deplasare pe benzi”. În același, timp va fi efectua o evaluare a situației indicatoarelor rutiere deja existente cu ulterioara elaborare a unei scheme de reorganizare a circulaţiei rutiere şi presemnalizare cu indicatoarele rutiere şi mijloacelor tehnice de semnalizare, pentru determinarea ordinii de trecere și direcţiei de deplasare pe benzi.
INP asigură conducătorii auto că poliția de patrulare este în permanență monitorizare și evaluare a situației traficului rutier, venind cu propuneri de fluidizare a acestuia, însă trebuie să ținem cont și de faptul că străzile capitalei au o capacitate limitată de absorbție a transportului pentru numărul mare de automobile prezente în Chișinău.
În prezent, se face o evaluare a corectitudinii marcajelor și delimitării benzilor în intersecțiile problematice din capitală, pentru a veni cu anumite propuneri de modificări.
În același timp, îndemnăm participanții la trafic să vină și ei cu propuneri de eficientizare a traficului rutier, adresate IGP sau INP.
Sursa: realitatea.md