M-am întâlnit ieri la supermarket cu un vechi client de pe vremea când lucram în IT și mi-am adus aminte de un lucru pe care mi l-a spus demult, acum vreo 6-7 ani, cred.
Nu mai rețin acum care a fost exact situația atunci, dar găsisem eu o soluție mai creativă să-l ajut cu o chestie și șefa nu fusese de acord, deși era client fidel și puteam să încălcăm puțin regulile.
În fine, omul se uită resemnat la mine și întreabă: „Oare de ce naiba oamenii inteligenți nu ajung niciodată șefi?”
Deși era o întrebare retorică, cred că știu să-i dau răspunsul.
Oamenii deștepți sunt idioți
Da, pentru niște oameni deștepti, sunt destul de proști.
Oamenii deștepți nu înțeleg că Universul funcționează după un principiu relativ simplu: acțiune și reacțiune.
Dacă arunci cu o piatră în geam, geamul se sparge. Dacă te gândești cum să spargi geamul, geamul nu se sparge.
Simplu, nu? Ei bine, e uimitor cât de mulți oameni nu se prind de faza asta.
Acțiunea este principalul ingredient al succesului. Dacă nu faci nimic, nu se întâmplă nimic.
Oamenii deștepți gândesc prea mult
Proștii acționează, deștepții analizează.
Dacă un prost vrea să meargă din punctul A în punctul B, o ia tot înainte pe arătură și vede el după-aia.
Dacă un om deștept vrea să ajungă din punctul A în punctul B, întâi face o analiză a traseelor posibile și a situațiilor neprevăzute ce pot apărea în cale și își face planul A, planul B și planul C, de backup.
Dacă îi apare un zid în cale?
– O ia prin stânga sau prin dreapta sau face o gaură?
– Trece pe deasupra sau sapă un tunel pe dedesubt?
Dacă va fi nevoie de săpat un tunel, cred că ar trebui să-și ia la drum o unealtă potrivită. Dar care e cea mai bună unealtă? De fier sau de lemn? Să fie ușoară și de dimensiuni mici ca să nu-l încurce la drum sau ceva serios, de performanță?
Dilemele pot continua la nesfârșit, you get the point.
În final se plictisește și renunță la drum.
Oamenii deștepți se plictisesc repede
Un prost are o idee odată la 20 ani, de exemplu să dea cartofi prăjiți gratis în fiecare miercuri la shaormeria lui, și se ține de ea încă 20 ani.
Paradoxal sau nu, exact asâșa se construiește un brand, prin consecvență.
Oamenii deștepți nu sunt consecvenți, nu sunt perseverenți, au foarte multe idei și vor să le încerce pe toate, trec de la una la alta în timp scurt, fără să le dea timp să se dezvolte.
Din cauza că au atât de multe idei, nu au răbdare să meargă cu una până la capăt, la prima poticnire își zic, asta e, am eșuat cu asta, mai am alte 400 de idei, una o să meargă. Și renunță la ideea actuală și încearcă alta.
Oamenii deștepti se întreabă „ce aș mai putea face, ce idee ar mai fi bună, ce să mai încerc?” în loc să se întrebe „ce am făcut și a funcționat ca să repet?”.
Citiți continuarea pe andreichira.ro!