mamaplus

De ce nu închide Republica Moldova școlile? Ministrul Educației Igor Șarov are câteva explicații

0
//
06.11.2020

Într-un interviu acordat publicației Școala 9, ministrul educației, Igor Șarov, a explicat motivele pentru care Republica Moldova a început anul școlar cu toate școlile deschise și a încheiat primul semestru, pe 25 octombrie, cu doar 19 școli în carantină din 1.240. Adică sub 2%. Prin comparație, în România, de lunea viitoare, toate școlile ar urma să treacă online.

Pandemia de coronavirus a afectat din plin și educația din Republica Moldova. Nici aici nu au fost calculatoare suficiente și nici profesori pregătiți să predea online. Așa că, la început, o parte dintre dascăli au fost trimiși la poarta elevilor cu lecții sau chiar să le trimită temele prin poștă.

Peste vară însă, autoritățile moldovene au reușit să trimită la cursuri Google peste 83% dintre profesori, printr-un parteneriat al Ministerului Educației. Iar ca să-i atragă pe tineri să se facă profesori, statul de peste Prut le oferă subvenții de mii de euro. În plus, le achită jumătate din valoarea unei case, timp de 25 de ani, dacă rămân în sistem.

Ministrul educației din Republica Moldova, Igor Șarov, a povestit ce demersuri au făcut în pandemie și ce lecții au învățat pe parcurs.

”Dacă anul școlar l-am început în carantină, care era rezultatul infectărilor de peste vară, acum l-am încheiat cu 13 școli în carantină, în primul semestru fiind în total 19 școli închise din 1.240. În același timp a fost acceptul pe închiderea claselor, dacă se infectau elevii sau profesorii. Numărul acestora a variat între 270 și 340 de clase, ceea ce ar fi însemnat în medie, maximum 20 și ceva de școli. Îmi fac cruce și aștept să înceapă al doilea semestru”, a declarat Ministrul educației Igor Șarov în interviul pentru Școala 9.

Totodată, ministrul a mai vorbit și despre concluziile la care a ajuns în această perioadă, subliniind că închiderea școlilor va fi ultima variantă, acolo unde nu vor mai exista alte posibilități.

”Noi am monitorizat situația zilnic în baza datelor colectate de la organele locale de specialitate în domeniul sănătății și al educației au permis să ne formăm o imagine clară în republică de apariție a unor focare și să putem remedia și să intervenim la închiderea școlii și la trecerea online acolo unde era strictă necesitate. Am ajuns la o concluzie acum că școala nu este principalul focar de infecție coroborat cu creșterea gradului de infectare din societate.”, a mai adăugat Igor Șarov.