mamaplus

Cum explică psihologii dispariția hârtiei igienice din magazine, după ce au fost anunțate 3 cazuri de coronavirus în Moldova

-
//
11.03.2020

În ultimele 12 ore, pe rețelele sociale din Moldova circulă o mulțime de imagini care demonstrează panica din supermarket, creată în urma apariției cazurilor de coronavirus în țara noastră. Oamenii tind să cumpere în primul rând produse neperisabile care pot fi păstrate mai mult timp. Este vorba în primul rând despre conserve, ulei, făină, cereale și… hârtie igienică. Cum se explică această isterie, află în continuare.

Steven Taylor, psiholog clinician, profesor la University of British Columbia și autorul lucrării “Psihologia pandemiilor”, a explicat, pentru CNN, care este mecanismul din spatele acestei isterii a cumpărării de hârtie igienică – unul dintre lucrurile esențiale într-o locuință, dar nu atât de importante ca, să spunem, pâinea ori laptele.

“În situații cum este cea a unei epidemii sau, mai rău, a unei pandemii, oamenii se panichează. Cumpărarea de hârtie igienică este unul din rezultatele acestei panici, o reacție disproporționată la bombardarea cu informații despre un virus care se răspândește la nivel global și bagă țări întregi în carantină. Comportamentul imitativ s-ar mai număra printre factorii declanșatori ai cumpărăturilor “isterice”. Când vezi câteva persoane cu coșurile de cumpărături pline de hârtie igienică, în plină epidemie, te gândești că se va termina hârtia, și atunci cumperi și tu, ca să nu rămâi fără. Omul e un animal social. Panica e contagioasă, se răspândește cât ai zice pește. Acum ai trei cumpărători de hârtie, peste o jumătate de oră ai 30 și așa se epuizează stocul din magazin. Cei de acasă, când văd la știri că rafturile de hâtrie igienică se golesc, fug și ei la magazine să se aprovizioneze. Așa se creează o falsă criză a hârtiei igienice.”, susține psihologul,

Și Frank Farley, profesor la Temple University și fost președinte al American Psychological Association, pune isteria cumpărării de hârtie igienică pe seama anxietății generate de răspândirea coronavirusului la nivel global.

Epidemia a declanșat un mecanism care se numește psihologia supraviețuirii. Fiecare dintre noi își face planuri pentru a supraviețui cât mai mult în casă, fără ajutor din exterior, și acționează în consecință, își cumpără ceea ce crede că îi va fi necesar.

mamaplus
mamaplus
mamaplus