Renovarea apartamentului, mai ales dacă e pentru prima oară, este întotdeauna un eveniment, dar nu întotdeauna pozitiv și uneori, destul de stresant. O planificare corectă a reparaţiei - o garanție a succesului. Deci, prima regulă:

1. Începeți cu proiectarea și amenajarea

E bine, atunci când știi exact ce rezultat vrei să obții. Dacă nu, puteţi invita un design de apartament.

De obicei, designerul oferă soluții cu reamenajarea completă sau parțială, în funcție de dorințele clientului: numărul de dormitoare, dacă e nevoie sau nu de camera pentru copii, unirea bucătăriei și salonului sau separarea lor, blocul sanitar – comun sau  separat, sau dacă aveți nevoie de o debara- vestiar, ce să faceţi cu loggia sau balconul etc. se iau la creion toate preferințele stilului de interior în care proprietarul vrea să trăiască. În cazul în care puteți plăti pentru serviciile unui designer, aceasta va facilita în mare măsură planificarea reparației.

De multe ori, în special în familiile tinere, apare o întrebare cu privire la economii și sunt absolut justificate cheltuiele minime pentru reparaţie. În acest caz, va trebui să faceţi totul singur. Rețineți că reparaţia - nu este doar gândul despre culoarea pereților, ce fotoliu e mai potrivit pentru camera copiilor. Trebuie să vă gândiţi la materialele de construcţii, la muncitori, la riscurile care pot apărea.

2. Alegerea corectă a contractantului

Se crede că cel mai bun contractant de reparații va fi capabil să-l facă cel, care a lucrat deja la prietenii sau cunoștințele dvs. Cu toate acestea, constructorii, care au apărut în apartament în urma recomandărilor făcute de prieteni, ca regulă, nu garantează calitatea muncii.

Fie că dvs trebuie să urmăriţi activitatea lor sau să cooperaţi numai cu cei care vă dau un plan clar de muncă, estimări și garanţii ale calităţii muncii, cu un angajament pentru eliminarea erorilor în reparații. Desigur, în acest caz, un avantaj suplimentar în alegerea contractorilor va fi o recomandare de la angajatorii din trecut, mărturii.

10 reguli ale unei reparaţii de succes

3. Cereţi un plan de lucru

Ce tipuri de muncă se vor face și în ce ordine, cât de mult timp le va lua și care e estimarea - toate aceste lucruri sunt foarte importante pentru o reparație de succes iar acest lucru nu poate fi neglijat.

Dacă vă confruntați cu reparaţia pentru prima oară, atunci cel mai probabil nu aveți o idee clară despre ceea ce ar trebui să fie efectuat la începutul reparaţiei şi care în cele din urmă. Erorile în secvența diferitor etape de reparații de multe ori duc la plăți excedentare pentru lucrări suplimentare și de revizie. Pentru a evita costurile excesive și timpul, este necesară elaborarea unui plan.

4. În mod obligator încheiaţi un contract

Stabiliţi toate detaliile referitoare la reparaţie, într-un document oficial. În acest caz,  probabilitatea eşecurilor și plăților excedentare va fi redusă la minimum. Încheiaţi acorduri suplimentare cu privire la problemele care apar în procesul de reparaţie, de exemplu, dacă vă răzgândiți privitor la unele materiale de finisaj, adăugaţi acest moment într-un acord suplimentar la contract.

Stabiliţi cine și cât de mult va trebui să elimine consecințele greșelilor făcute de reparatori, fără de care, din păcate, nu se poate face orice fel de reparații.

10 reguli ale unei reparaţii de succes

5. Cereţi o estimare detaliată

Este necesar să solicitaţi o estimare detaliată pentru fiecare tip de muncă pentru a coordona această estimare și doar apoi se va trece la muncă. Adunaţi toate actele  separat în cazul în care se vor stoca documente pentru reparații, toate estimările și toate aprobările că să nu existe nici o neînțelegere din ambele părți. Înregistraţi toate cheltuielile și istoria de decontare cu contractantul.

După reparație, să păstraţi toate documentele și cecurile, care vă vor servi ca garanție suplimentară în caz de situații neplăcute și erori neașteptate întîlnite în reparaţia dvs.

6. Alegeți profesioniști calificați

Efectuarea anumitor tipuri de muncă, cum ar fi instalarea ușilor, instalarea laminatului pot fi efectuate de către alți contractori, cei mai de specialitate în domeniu. În acest caz, toate lucrările trebuie să fie coordonate cu maistrul, principalul contractor în apartament, acesta ar trebui să controleze toate lucrările pentru punerea în aplicare, primirea materialelor aduse etc. Dacă v-au adus materiale necalitative, aranjaţi întoarcerea și înlocuirea lor, controlaţi termenul.

7. Nu încercați să economisiţi bani pe lucrătorii ieftini

Până în prezent, piața construcțiilor este plină cu anunțuri despre reparații la prețuri foarte mici. Orice persoană înțelege că acest lucru vorbeşte despre o execuţie proastă. Este mai bine să remuneraţi muncitorii cu experiență, dar să primiţi o garanţie  de calitate: meşterii profesişti dau o garanție de aproximativ doi ani, în funcție de tipul de muncă. Economiile pot fi făcute numai de măsurările precise ale spațiilor, făcînd un buget detaliat, marcând în mod clar calendarul etapelor de reparații.

10 reguli ale unei reparaţii de succes

8. Monitorizaţi achiziționarea materialelor de construcții și plata lucrărilor

Solicitaţi cecurile imediat după achiziționarea materialelor de construcții și să nu achitaţi  plata următoare până când constructorii nu şi-au îndeplinit toate lucrările pînă la etapa stabilită. Mai bine e să nu lăsaţi avansuri. Achitaţi numai în dependenţă de  activitatea desfășurată, precum și înregistrarea făcută în documentele estimate ale contractului.

9. Efectuaţi o potrivire a lucrărilor ascunse

Cel mai des, constructorii încearcă să înșele lucrările ascunse. De exemplu, cele mai frecvent în viața de zi cu zi sunt: constructorul poate să declare estimările pentru schimbarea conductelor din baie, se toarne podeaua, după care nu puteţi vedea ce fel de ţevi sunt sub podea. Adesea, constructorul pune tuburi ieftine, care peste câțiva ani apar scurgeri.

Acum este posibilă verificarea tuturor lucrărilor ascunse: de la supravegherea tehnică - o persoană sau societate cu studii speciale și cu experiență de muncă în construcții. La un nivel profesionist, el va evalua lucrările și le va accepta. Chemarea unui astfel de specialist este deosebit de importantă în cazul în care nu puteţi fi prezent tot timpul la reparații, nu înțelegeţi în materialele de construcție și prețurile de pe ele, nu sunteţi dispuși să verificați cu atenție tot ce spun constructorii.

10. Păstrați o atitudine pozitivă

Fără îndoială, reparațiile – foarte dificile, mai ales dacă v-aţi întîlnit cu ele pentru prima dată sau dacă aveți o mulțime de alte griji. Dar gîndiţi-vă la cît de de frumoasă va fi casa sau apartamentul în cele din urmă, cred că toate dificultățile vor fi lăsate în urmă și se vor uita, dar cuibul confortabil al familie, va fi casa pentru copiii dumneavoastră și va aduce o mulțime de bucurie. Iar de dragul fericirii merită și să încercați să vă concentraţi pe reparaţie și s-o trataţi cu responsabilitate și atenție deosebită.