Foarte mulți părinți se plâng că întâmpină dificultăți atunci când încearcă să-și convingă copiii să mănânce mai multe fructe și legume. Problema devine și mai stringentă atunci când carența de vitamine se face simțită din ce în ce mai mult și se răsfrânge asupra stării de sănătate a copilului. Cu toate acestea, se pare că oamenii de știință au identificat o soluție care chiar funcționează, deși la prima vedere s-ar părea că e lipsită de sens.
Potrivit unui studiu de specialitate, copiii mănâncă mai multe legume şi fructe dacă privesc timp îndelungat niște imagini cu acestea.
”Acceptarea de către copii a noilor alimente poate fi stimulată prin simpla familiarizare cu imaginea acestora. Teoria familiarizării cu alimentele prin intermediul unor imagini este bine acceptată de cei mici.”, susține cercetătoarea Natalie Masento.
Potrivit Daily Mail, echipa de cercetători de la Universitatea din Reading, cea care a făcut studiul, a realizat 24 de cărţi electronice în care au relatat diverse povestioare, printre care și călătoria unei legume din câmp până în farfurie.
Studiul a fost realizat cu ajutorul a 127 de părinți. Micuții lor aveau vârste cuprinse între 12 şi 24 de luni. Părinţii au ales două alimente pe care își doreau ca cei mici să le consume – câte un fruct şi o legumă. Participanții la studiu au fost împărțiți în mai multe grupuri. Părinţii şi copiii din primul grup au privit zilnic, timp de două săptămâni, imagini cu fructul sau leguma aleasă. Al doilea grup însă nu primit nicio imagine. Apoi, oamenii de știință le-au cerut părinților din primul grup să le ofere celor mici alimentele alese zilnic, timp de două săptămâni.
”Primii ani reprezintă o oportunitate de aur pentru încurajarea obiceiurilor sănătoase la copii. Știm că părinţilor li se pare greu să îşi convingă copiii să mănânce mai multe legume. Acest studiu ne poate arăta un alt mod de a face față acestei provocări şi, într-un final, de a încuraja copiii să capete obiceiuri alimentare sănătoase.”, susține nutriționista Bridget Benelam.
Rezultatele au demonstrat că în cazul primului grup care a vizualizat imaginile cu legume și fructe, preferințele copiilor pentru acestea au crescut considerabil.