Bebelușii care nu au împlinit încă vârsta de 14 luni pot înțelege conceptul de a număra. Cel puțin așa spun oamenii de știință. Cercetătorii americani au descoperit că micuții care sunt martori la numărarea unor obiecte cu voce tare sunt capabili să asocieze cuvintele ce reprezintă cifre cu cantităţile corespunzătoare.
Cu toate acestea, cei mai mulți nu vor înţelege sensul complet al acestor cuvinte – unu, doi, trei – până în jurul vârstei de patru ani.
În cadrul studiului de la Johns Hopkins University, 16 copii mici au urmărit patru jucării – câini mici sau mașini – acestea fiind ascunse într-o cutie în care ar putea ajunge fără să vadă conținutul. În unele cazuri, cercetătorii au numărat fiecare jucărie cu voce tare înainte de a le pune în cutii, în timp ce în alte scenarii le dădeau drumul în cutie una câte una, în faţa copiilor.
Bebeluşii aveau tendinţa de a-şi pierde interesul când jucăriile nu erau numărate înainte de a fi ascunse. Însă, când cercetătorii au numărat jucăriile, cei mici au avut rezultate mai bune la a-şi aminti numărul de jucării şi au continuat să se uite în cutie pentru a încerca să le găsească pe toate.
„Aceste rezultate au fost foarte surprinzătoare deoarece toate cercetările anterioare din ultimul deceniu au arătat cât de dificil este pentru copii să stăpânească sensul cifrelor din cadrul numărătorii”, a spus autoarea studiului Jenny Wang
Cercetătorii cred că numărarea împreună cu bebeluşii și introducerea lor în domeniul numărării şi al numerelor i-ar putea ajuta să înțeleagă conceptul mult mai devreme.