Organizația Mondială a Sănătății a confirmat miercuri 151 de cazuri de salmoneloză asociate consumului de ciocolată provenită din Belgia, după o analiză genetică realizată în Marea Britanie, relatează EFE. La analiză s-a detectat o legătură genetică între bacteria ce provoacă această boală, Salmonella, şi o serie de produse de ciocolată provenite din Belgia, mai ales produsele de tip Kinder, care au fost distribuite în 113 țări, notează OMS într-un comunicat.
Potrivit Agenției britanice pentru siguranță sanitară (UKHSA), focarul de "Salmonella Typhimurium", din care primul caz a fost detectat în decembrie 2021, este rezistent la şase tipuri de antibiotice.
Deocamdată, cei mai afectați sunt cei cu vârsta sub zece ani şi femei, reprezentând 134 de cazuri, fiind vorba de produse destinate mai ales copiilor.
OMS consideră că riscul ca boala să se extindă în Europa sau în lume este moderat, mai ales că majoritatea produselor suspectate au fost retrase de pe piață.
În ce priveşte țările, Belgia, unde s-a declanşat focarul este cea mai afectată, cu 26 de cazuri raportate, urmată de Franța (25). În Spania există un singur caz confirmat, deşi Centrul European pentru Prevenire şi Control al Bolilor se investighează alte două cazuri care ar putea fi asociate.
Ca măsură preventivă, Agenția spaniolă pentru siguranță alimentară şi nutriție a dispus retragerea tuturor produselor tip Kinder: Kinder Surpriză, Kinder Surpriză Maxi, Kinder Mini Ouă şi Schoko-bons.
Salmoneloza este o boală cu transmitere alimentară asociată în mod obişnuit consumului de ouă, carne şi produse lactate şi provoacă de obicei simptome uşoare, printre cele mai comune fiind febra, durere abdominală sau grețuri.
Totuşi, acest focar a atras atenția OMS, deoarece 21 de cazuri au prezentat simptome severe, iar 9 persoane au necesitat spitalizare.
Pentru a evita contagierea cu această boală, OMS recomandă o igienă corectă a mâinilor, mai ales după intrarea în contact cu animale; gătirea corectă a alimentelor, precum şi spălarea legumelor şi a fructelor înainte de consum.