Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, Proiectul de Competitivitate din Moldova, Proiectul TEKWILL, dar și companiile de internet și de telefonie mobilă din Republica Moldova au semnat un Memorandum de Înțelegere pentru susținerea conectivității la internet în școli și utilizarea tehnologiilor digitale în educație. Parteneriatul vine în contextul în care, pandemia de COVID-19 a reconfirmat necesitatea digitalizării pentru facilitarea și îmbunătățirea procesului și calității studiilor.
Potrivit Memorandumului, semnatarii își propun să susțină un ecosistem educațional digital incluziv și performant prin asigurarea echipamentelor digitale, a tehnologiilor și a conectivității la internet accesibil și de mare viteză pentru școlile din Republica Moldova, precum și a conținutului, instrumentelor și platformelor educaționale digitale de înaltă calitate; să consolideze abilitățile digitale ale profesorilor și elevilor, care sunt cruciale pentru continuitatea educației adaptate provocărilor COVID-19, precum și pentru investițiile pe termen lung în resurse umane competitive; să integreze diversitatea, echitatea și incluziunea, folosind tehnologia ca egalizator pentru eliminarea diferențele dintre sexe, venituri și loc de trai.
„Ministerul Educației, Culturii și Cercetării este recunoscător partenerilor de dezvoltare pentru implicare și contribuție la asigurarea instituțiilor de învățământ cu tehnică de calcul performantă și acces la rețeaua de internet. Mai mult, acest răspuns la necesitățile noastre pentru ca elevii să-și continue studiile vorbește despre relații reciproce de încredere. Competențele acumulate ne vor ajuta să ne mișcăm înainte și să realizăm și alte proiecte pe care ni le propunem”, a menționat în cadrul evenimentului Lilia Pogolșa, ministrul Educației, Culturii și Cercetării.
Furnizorii vor conecta școlile la internet gratuit sau cu prețuri reduse și se vor axa atât pe instituțiile din orașe, cât și pe cele din sate, pentru a evita decalajul dintre acestea. De asemenea, partenerii privați se vor implica și cu inițiative individuale ce țin de asigurarea echipamentelor și îmbunătățirea abilităților digitale pentru elevi și profesori.
Conform datelor prezentate în Sistemul Integrat de Management în Educație, 16.575 de elevi și 212 cadre didactice din țară au declarat că nu dețin acces la internet.