O femeie de 40 de ani a murit după ce dispecerii nu l-au crezul pe fiul ei de 8 ani atunci când a sunat după ajutor. Familia a dat în judecată departamentele de pompieri și poliție din orașul american Kansas.
Cathryn McClelland, în vârstă de 40 de ani, a murit în luna iulie a anului trecut, iar într-un proces deschis săptămâna trecută familia asistentei a vorbit despre gafele făcute de autorități care au condus la decesul ei. McClelland s-a simțit rău în dimineața morții sale și a vrut să conducă singură până la spital pentru a fi văzută de un medic cât mai repede, nu a mai apucat să facă acest lucru pentru că s-a prăbușit la pământ.
Ea era acasă cu cei doi copii când a leșinat, iar băiatul ei de doar opt ani a sunat de urgență la 911. Apelul a durat un minut și 11 secunde, însă dispecerii nu l-au crezut. L-au trimis afară să se uite la numărul casei, precum și să găsească în geanta femeii un bilet cu adresa. Băiatul care era deja speriat a dat inițial o adresă incorectă, dar s-a corectat rapid.
Avocații familiei McClelland spun că echipa de expediție nu a reușit să trimită o ambulanța. Avocații familiei spun că gafele dispecerilor au costat 10 minute vitale, McClelland a murit ulterior la spital după ce a suferit un atac de cord.
Medicii de la spital au încercat să-i repornească inima femeii, însă din cauza leziunilor grave și din cauza ambulanței care a venit târziu a murit.
Soțul femeii de 40 de ani a dat în judecată departamentele de pompieri și poliție din orașul Kansas. Până în prezent, niciunul dintre cei numiți în proces nu a comentat acest lucru.
Într-un necrolog online scrie că asistenta a fost un donator de organe și că a oferit pentru „cel puțin șase persoane darul unei vieți mai lungi și de calitate mai bună” în urma morții sale.