„Săptămîna de informare a consumatorilor” în Moldova

„Săptămîna de informare a consumatorilor” în Moldova

-
//
14.03.2017

În Moldova a demarat „Săptămîna de informare a consumatorilor", organizată de Ministerul Economiei și Agenția pentru Protecția Consumatorilor.

„Săptămîna de informare a consumatorilor” în Moldova

Evenimentul va dura pînă pe 17 martie. Pe parcursul săptămînii vor fi organizate un şir de "mese rotunde", acțiuni de informare în instituții de învățămînt universitar și piețe, supermarketuri etc., care au drept scop creșterea gradului de conștientizare a drepturilor de care beneficiază consumatorii și stimularea acestora de a acționa în acord cu aceste drepturi. În afară de aceasta, Agenția pentru Protecția Consumatorilor va desfășura întîlniri de informare şi consultare a consumatorilor şi agenților economici din toate raioanele țării.

Conform agendei evenimentelor, pe 15 martie, cînd este marcată Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, Agenția pentru Protecția Consumatorilor va organiza o "masă rotunda" axată pe drepturile consumatorilor în epoca digitală.

Tema, propusă autorităților din diferite țări, reflectă subiectul de maxim interes al perioadei pentru consumatorii din întreaga lume. Conform estimărilor Federației Internaționale a Organizațiilor de Consum Consumers International, pînă în anul 2020, circa 52% din populația globului va realiza cumpărături online.

Actualmente industria "comerţului electronic" pentru organizarea vînzărilor mărfurilor de consum, prestarea diferitelor servicii cu plată în reţeaua informaţională de telecomunicaţii Internet se dezvoltă foarte dinamic şi ia amploare. Piaţa-online deschide mari posibilităţi consumatorilor, oferind acces la un sortiment mai mare de mărfuri şi servicii, decît în trecut. Spiritul activ al utilizatorilor ia amploare în legătură cu accesibilitatea, comoditatea şi satisfacerea rapidă a necesităţilor.

Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor este marcată anual în toată lumea pe 15 martie şi în fiece an este consacrată uneia dintre temele actuale ale relaţiilor de consum.

Sursa: noi.md