Nu lăsați copiii în fața ecranelor dimineața! Cercetătorii spun că micuții care stau dimineața în fața unui telefon, televizor sau calculator prezintă un risc de trei ori mai mare de a fi afectați de tulburări de vorbire.
Nu durata duce la acest efect, ci momentul zilei
Oamenii de știință spun că studiul a arătat că nu durata petrecută în fața ecranelor duce la această nenorocire, ci momentul zilei. În plus, dacă aceşti copii discută rar sau deloc cu părinții conținuturile vizualizate pe ecran, riscul de a se confrunta cu tulburări de limbaj creşte de şase ori. Studiul a fost publicat în Buletinul epidemiologic hebdomadar al Agenției de Sănătate Publică din Franța.
Cercetătoarea Manon Collet: „Nu durata petrecută în fața ecranelor, în medie opt minute dimineața, produce acest efect, ci momentul zilei. Acest obicei le va epuiza atenția şi îi va face mai puțin apți pentru învățat.”
Studiul nu poate demonstra o legătură de tipul cauză-efect. Stabileşte însă o anumită corelație statistică. Aceasta a fost consolidată de rezultatele cercetărilor medicale publicate deja. Studii precedente au demonstrat că cei mici expuşi la dispozitive mobile au mai puțină interacțiune emoțională cu membrii anturajului. Este o activitate necesară pentru dezvoltarea lor psihomotorie, în special pentru dezvoltarea limbajului.
Nu lăsați copiii în fața ecranelor dimineața!
Studiul a analizat 167 de copii care se confruntă cu probleme de vorbire şi 109 care nu prezentau astfel de tulburări. Au fost excluşi copiii care prezentau probleme de limbaj din cauza unor patologii sau handicapuri. Și cei ai căror părinți nu vorbeau limba franceză. Copiii sunt născuți între 1 ianuarie 2010 şi 31 decembrie 2012, când aveau vârste cuprinse între trei ani şi jumătate şi şase ani şi jumătate. În acest tronson de vârstă sunt depistate tulburările de vorbire.
Dintre copiii care prezentau probleme de limbaj 44,3% au fost expuşi ecranelor, în comparație cu 22% în grupa celor care nu aveau probleme de limbaj.
Cercetătoarea Manon Collet: „Am constatat că atât cazurile, cât şi cei din grupul martor care au fost expuşi la ecrane dimineaţa, înainte de şcoală, prezintă un risc de trei ori mai mare de a dezvolta tulburări primare de vorbire.”
Micuții care au participat la studiu stăteau în fața ecranelor, în medie, o oră și un sfert pe zi.