Patru din cinci părinți care au răspuns la un sondaj de la Universitatea din Michigan Health, spun că adolescenții și copiii de astăzi nu sunt recunoscători pe cât ar trebui să fie. Părinții spun că își învață copiii cuvintele magice, „te rog” și „mulțumesc”. Cu toate acestea, când vine vorba de acțiuni în detrimentul cuvintelor, atât copiii cât și părinții susțin că ar putea fi insuficient, a spus Sarah Clark, cercetător de știință la Universitatea din Michigan și co-director al sondajului.

Aproape toți părinții spun că este posibil să îi înveți pe copii recunoştință, iar trei sferturi dintre părinți spun că predarea recunoştinței este o prioritate. Cele mai obișnuite moduri în care părinții îi învață pe copii recunoştință sunt cuvintele „te rog” și „mulțumesc”, urmate de impunerea unor sarcini. Puțin peste o treime dintre părinți folosesc strategii precum donarea de jucării sau haine și rostirea unei rugăciuni de mulțumire.

„Speranța mea este că un sondaj ca acesta îi determină pe unii părinți să se oprească și să se gândească: ”Îi învățăm în mod intenționat pe copiii noștri cum să fie recunoscători?”, a spus Sarah Clark.

Recunoștința, un sentiment care poate fi învățat și definit subiectiv

Eșantionul național include părinții copiilor cu vârsta cuprinsă între 4 și 10 ani. Spitalul de copii C.S. Mott de la Universitatea din Michigan efectuează sondaje lunare pentru a observa sănătatea copiilor. Cu toate acestea, sondajul nu a definit recunoștința. Clark a spus că părinții trebuie să aducă propria lor interpretare a cuvântului.

Raportul sondajului a oferit, de asemenea, cinci strategii pentru a cultiva recunoștința copiilor,  inclusiv mulțumirea, discuțiile despre recunoștință, ajutorul oferit la treburile familiei, voluntariatul și donațiile.