![mamaplus](/sites/default/files/styles/650x365/public/2020-06/lescu-maria-logoped-1_1.jpg?itok=MUT_evnN)
![mamaplus](/sites/default/files/styles/650x365/public/2020-06/lescu-maria-logoped-1_1.jpg?itok=MUT_evnN)
Toți copiii sunt diferiți și se dezvoltă în mod individual, însă există situații în care părinții se bazează prea mult pe aceste argumente și nu realizează cât de important este să se adreseze la timp la un logoped. Și atunci, care ar fi principalele semne ale întârzierii vorbirii la bebeluși și copiii mai mari? Află în continuare părerea unui specialist.
Potrivit logopedului Maria Leșcu, tulburările de limbaj și comunicare pot fi atât primare, secundare, cât și asociate. Tocmai de aceea, există câteva indicii clare care ar trebui să alarmeze părinții pentru a se adresa după ajutor.
Fiind un pedagog și logoped cu o experiență mare în domeniu, Maria Leșcu a specificat într-un interviu pentru Observatorul de Nord că cele mai frecvente cauze ale tulburărilor de vorbire la copii își au începuturile încă în perioada sarcinii și provin de la deprinderile nocive ale părinților. Pe de altă parte, sunt și alți factori de natură socială, când copilului nu îi este stimulat limbajul.
”Cu el nu se comunică sau se comunică foarte puțin, copilul este lăsat nelimitat în fața televizorului sau telefonului. Frecvent părinții au o abordare greșită față de copii atunci când ei au o tulburare de pronunție. Contrar situației descrise mai sus, când părinții se străduiesc să nu observe dificultățile de limbaj ale copilului, este atunci când părinții insistă asupra unui sunet pe care copilul nu-l poate articula corect, îl dojenesc pentru felul cum vorbește, discută aceste probleme cu alte persoane în prezența copilului. În aceste condiții părinții trebuie să înțeleagă că și copilul pentru a depăși tulburarea are nevoie de ajutorul unui specialist și ei ca părinți au nevoie de ghidare cum trebuie să se comporte și să se implice în acest proces pentru a ajuta corect copilul.”, susține logopedul.
Menționăm că Maria Leșcu a fost desemnată „Educatorul anului 2014” în cadrul concursului național al pedagogilor din țara noastră.