Copiii își dezvoltă diferit abilitățile și în funcție de preferințele și talentele lor. Adică, un copil poate fi foarte dezvoltat pe partea motorie, altul – pe partea de logică, însă pot începe să vorbească mai târziu. Și copiii bilingvi încep să vorbească mai târziu, conform unor studii de specialitate. Părinții nu ar trebui să se axeze pe exemplul altor copii, ci să îl ajute pe cel mic să se dezvolte în ritmul lui, fără să-l forțeze. Așadar, iată câteva metode foarte foarte practice (extrase din cartea “ Super Star Speech” scrisă de Deborah M. Lott - logoped), pe care le poți aplica, pentru a dezvolta limbajul copilului si a-l încuraja să vorbească mai mult.
- Folosește cuvinte noi într-un dialog, în mod repetat pentru a ajuta copilul să le învețe mai repede. Exemplu: "Uită-te la rață! Rața face “mac mac”. Rațușca înoată super repede. ”Fugi fugi, rățușcă!”
- Pune mai multe obiecte pe o masă. Întreabă: "Unde este ___?" Progresează până la ascunderea unui obiect și întreabă: "Unde este ____?" În timp ce copilul se uită, pune întrebări precum: „Este sub masă?” sau "E pe pat?"
- Pune copilul să potrivească imagini (carduri, de obicei) cu obiectele reale. Numește fiecare element de mai multe ori pentru a consolida cuvântul. (Această metodă se bucură de succes printre părinți și poate da roade în scurt timp).
- Dezvoltați-vă un obicei în care copilul numește lucrurile din mediul său, cum ar fi hainele, pe măsură ce se îmbracă dimineața, sau mâncarea de pe farfurie.
- Pune întrebări despre ilustrațiile dintr-o carte. "Unde este ___?" "Ce face fata aceasta?" (Iarăși o metodă testată des de părinți, foarte eficientă!).
- Învață-ți copilul să răspundă la întrebarea: „Cum te numești?” Ajută-l să strige des alte persoane pe nume.
- Pune mai multe obiecte pe masă. Descrie un obiect și cere-i copilului să ghicească obiectul corect. Folosește adjective în întrebare. De exemplu: "Care dintre ele este strălucitor și ascuțit?" Care dintre ele este albastru și alunecos? "„ Care dintre ele se simte dur? "
- Pune imagini cu animale sau alte obiecte pe masă. Învațați sau revizuiți cuvinte de acțiune întrebând: „Cine sare? "Ce latră?" "Cine taie?" Sau întreabă: "Ce face un câine?" "Ce face un creion?" și ajută-ți copilul să răspundă.
- Când mergeți la magazin, priviți toate fructele și legumele. Vezi câte legume și fructe poate numi copilul. Au coji? Sunt dulci? Ce culori sunt? Cumpără o varietate nouă pentru a încerca acasă.