Atunci când copilul întâmpină dificultăți în ceea ce privește viteza de citire și înțelegere a unui text, este necesar să încercați diverse metode mai puțin tradiționale. În ajutor v-ar putea veni o tehnică recent cercetată de o echipă condusă de Dr. Steven Stagg de la Universitatea Anglia Ruskin, care a examinat beneficiile spațierii literelor și a suprapunerilor colorate în rândul unui grup de copii dislexici și non-dislexici. Este primul studiu care investighează modul în care aceste adaptări pot ajuta la reducerea erorilor specifice de citire.
Publicat în revista Research in Developmental Disabilities, studiul a descoperit că textul cu spațiu mărit între fiecare literă oferă un beneficiu ambelor grupuri de copii.
În medie, grupul cu dislexie a prezentat o creștere de 13% a vitezei de citire, în timp ce grupul de comparație al copiilor non-dislexici a prezentat o creștere de 5% a vitezei de citire, notează Science Daily.
În plus față de viteza de citire îmbunătățită atât pentru copiii cu dislexie, cât și pentru grupul non-dislexic, distanța mai mare între litere a dus și la o reducere semnificativă a numărului de cuvinte ratate de copiii cu dislexie.
Cu toate acestea, studiul a constatat că suprapunerile colorate nu au avut un impact semnificativ asupra vitezei de citire sau reducerea erorilor pentru niciun grup de copii.
„Deși am constatat că suprapunerile de culoare au oferit beneficii reduse, sugerăm că copiii ar trebui încurajați să folosească suprapunerile dacă găsesc că acestea le ajută la citire. nu devine evident dacă timpul de citire este mai mic de 10 minute și durata scurtă de citire a testelor din studiul nostru ar putea fi dezavantajată suprapunerile de culoare.“, se arată în studiu.