Memoria copiilor ajunge să fie supraîncărcată din cauza volumului mare de informații pe care îl primesc în fiecare zi atât la școală, cât și în activitățile lor zilnice.
Copiii nu știu cum să folosească uneori lucrurile deja fixate în memorie și uneori ajung să uite informații importante sau le este din ce în ce mai greu să asimileze alte lucruri noi.
Neurochirurgul Vlad Ciurea a explicat cât de importantă este educația în dezvoltarea creierului unui copil, mai ales atunci când copiii memorează multe lucruri la școală, însă le uită la fel de repede. Și chiar dacă repetiția e mama învățăturii, nu de puține ori, micuții nu știu cum să folosească lucrurile deja fixate în memorie.
Scrisul pe calculator sau scrisul de mână?
„Este bine să scriem, pentru că am scris, am văzut, am gândit, am modificat și am memorat. Iar cuvântul pe care l-am scris s-a dus în creier și s-a făcut o amprentă scrisă. Memoria scrisă este mai mare decât cea vizuală. Scrisul dezvoltă foarte mult centrii. O să spuneți: e mai bine scrisul pe calculator sau scrisul de mână? Eu zic că cel de mână. Nimeni nu contestă valoarea extraordinară a calculatorului, nu uitați însă să scrieți! Copilul trebuie să învețe să scrie, după aia să facă pasul spre calculator, nu invers, pentru că nu va mai putea”, a precizat Vlad Ciurea.
Medicul a explicat de ce este bine ca cei mici să învețe să scrie și să citească înainte să înceapă școala:
„Creierașul copilului este extrem de dezvoltat și de permisiv. Lucrurile trebuie date foarte încet, cu lingurița, nu să îl obosim. Ce îi place cel mai mult e joaca, hai să îi dăm ceva să se joace cu literele, cu bețigașele, nu să fie apăsat, și, treptat, să ajungă la cuvinte. Formând cuvinte, să poată citi. Când ajunge pe la 5 ani, el trebuie să știe să citească”.