Potrivit studiului GfK FutureBuy 2018, realizat în 35 de ţări din lume, cel mai important criteriu în achiziţia electrocasnicelor sunt recenziile online din partea altor cumpărători. Studiul a analizat modul în care mediul digital a schimbat atitudinile oamenilor faţă de cumpărături online şi offline, pe categorii de produse şi pe categorii de vârste sau generaţii.
Cel mai important criteriu pentru electrocasnicele mari sunt recenziile online din partea altor cumpărători, femeile dând mai multă importanță acestora decât bărbaţii - 72%, respectiv 68%.
Următorii factori importanţi în clasament sunt review-urile online postate de experţi, apreciate într-o măsură mai mare de femei decât de bărbaţi, site-urile generale de shopping şi compararea preţurilor sau consultarea site-urilor de reduceri.
Criterii precum compararea preţurilor, informaţiile afişate la raft, opiniile apropiaţilor sau consultarea personalului de vânzări din magazine deţin procente aproximativ egale, cu o predilecţie mai mare din partea bărbaţilor către a lua în considerare informaţiile primite la raft şi interacţiunea faţă în faţă cu un specialist pentru a primi mai multe detalii.
În cazul europenilor, primele trei criterii în top sunt review-urile online, informaţiile primite la raft şi de site-urile de discounturi pentru a compara preţurile.