„Air Moldova” nu doar că nu-şi respectă clienţii, dar şi induce presa în eroare”, au menţionat pentru NOI.md cîţiva dintre pasagerii prejudiciaţi în urma reţinerii curselor aeriene de duminică din Moscova.
Persoanele care au sunat au precizat că unele publicaţii au difuzat comunicatele Serviciului de presă al companiei, în care se afirmă că a fost reţinută doar o cursă şi că tuturor pasagerilor li s-a oferit prînz şi cină. Oamenii afirmă însă că au fost reţinute două curse: de dimineaţă – de la 11:35 şi de seara – de la 23:10. Pasagerii cursei de dimineaţă au fost hrăniţi doar o dată, iar cei ai cursei de seară – nici o dată. Primii, practic, l-au prins pe reprezentantul companiei „Air Moldova” şi, ameninţîndu-l cu scandal, au cerut să le ofere acces la bagaje. Pasagerii celei de-a doua curse l-au văzut pe reprezentant doar în treacăt, el pur şi simplu se ascundea de oameni.
Pasagerii mai sînt nemulţumiţi de faptul că nimeni din cadrul companiei nu le-a oferit o informaţie obligatorie despre drepturile şi obligaţiile firmei-transportatoare privind achitarea despăgubirilor în legătură cu reţinerea zborurilor. Oamenii au salutat cerinţa ministrului Transportului şi Infrastructurii Drumurilor, Vasile Botnari, privind compensarea prejudiciului moral. Totodată, ei s-au interesat ce trebuie să întreprindă pentru a primi aceste despăgubiri.
Şeful Direcţiei transport aerian din cadrul ministerului de profil, Vitalie Midrigan, a explicat pentru NOI.md că cei prejudiciaţi trebuie să se adreseze la compania transportatoare din a cărei cauză au suferit pierderi şi către conducerea Aeroportului Internaţional Chişinău cu o cerere în scris, la care să anexeze copia tichetului de îmbarcare şi datele de contact.
Compania trebuie să examineze cererile timp de 14 zile şi să informeze unde, cînd şi în ce volum solicitantul îşi poate primi compensaţia.
În caz de refuz, victimele pot adresa o plîngere la Ministerul Transportului sau în instanţa de judecată.
Sursa: noi.md