mamaplus

Schimbări în școli și grădinițe. Ordinul semnat de ministrul Educației

-
//
16.10.2020

Au fost aprobate, prin ordinul ministrului Șarov, principiile de organizare a procesului educațional în condițiile învățării mixte, în contextul epidemiologic de COVID-19, pentru instituțiile de învățământ primar, gimnazial și liceal, informează Sputnik.md.

Ministrul Educației, Culturii și Cercetării, Igor Șarov, a semnat un ordin de aprobare a „Reperelor metodologice privind organizarea procesului educațional în condițiile învățării mixte, în contextul epidemiologic de COVID-19, pentru instituțiile de învățământ primar, gimnazial și liceal”.

„Este esențial să asigurăm starea de bine în comunitățile de învățare în toate condițiile, inclusiv în învățarea mixtă, adică o parte din elevi care învață în mod tradițional și o parte de elevi care accesează platforme de învățare. Este loc de mai bine, de aceea ne dorim valorizarea tehnologiilor digitale în contextele provocărilor globale care au afectat educația”, a menționat ministrul Igor Șarov la un briefing, potrivit unui comunicat de presă al MECC.

Ministerul a explicat că obiectivele urmărite prin reperele metodologice vizează: contextualizarea conceptului de învățare mixtă din perspectiva actuală a actorilor educaționali; concretizarea aspectelor cheie ale implementării învățării mixte în instituțiile de învățământ; propunerea unor soluții pasibile de dezvoltare/adaptare în vederea înlăturării barierelor și a vulnerabilităților posibile; sprijinirea dezvoltării culturii organizaționale a instituției școlare în vederea stării de bine în comunitățile de învățare în condițiile învățării mixte și motivarea cadrelor didactice pentru dezvoltare profesională în domeniul învățării mixte, dar și pentru valorizarea tehnologiilor digitale în învățământul tradițional, față în față.

Precizăm că, la ora actuală, 1.128 de școli din 1.240 au trecut la modelul de predare cu o prezență în clasă a 100% dintre elevi.

Acest lucru a fost posibil după decizia Comisiei naționale ce gestionează starea de urgență în sănătate publică în baza căreia „distanța socială” în școli a fost redusă de la 1,5 metri până la un metru.

Din numărul total de instituții de învățământ publice și private, 19 funcționează la distanță, din cauza carantinei. În total, există 301 de clase ce studiază de la distanță. Au fost testați pozitiv cu COVID-19 284 de elevi, iar 7.186 sunt în izolare la domiciliu.