mamaplus

Când revin elevii din Chișinău în sălile de clasă? Primarul are un răspuns

-
//
14.04.2021

„Ne întoarcem sau nu la școală?”, este întrebarea părinților din Chișinău care își declară în mare parte nemulțumirea pentru felul în care se desfășoară procesul de învățământ online. Potrivit edilului capitalei, la moment avem o rată medie de aproape 40 la sută din personalul instituțiilor de învățământ general din municipiu care s-a vaccinat.

”Este vorba de acei pedagogi care au acceptat să se vaccineze. Noi am depus tot efortul pentru a contribui la imunizarea profesorilor, prioritar a celor din clasele I-IV-a. Cât ține de școlile private, unele dintre acestea au o rată de vaccinare în rândul cadrelor didactice mai mare, iar în câteva cazuri în proporție de 97 la sută, susține Ion Ceban.

Totodată, edilul a mai precizat că managerii instituțiilor de învățământ au transmis solicitări în adresa Primăriei Chișinău pentru a putea reveni la școală. Subiectul redeschiderii școlilor și în ce condiții vor activa va fi discutat în cadrul unei noi ședințe a Comisiei Extraordinare de Sănătate Publică. 

”Părinții Solidari” împotriva învățământului online

În altă ordine de idei, în cadrul conferinței organizate de AO „Părinți Solidari”, s-a discutat despre faptul că Autoritățile nu luptă cu pandemia, ci din contra, luptă împotriva copiilor și contra educației.

Ala Revenco, director executiv AO „Părinți Solidari”, a menționat despre faptul că în perioada martie-aprilie curent, cele mai dure restricții au fost aplicate doar în raport cu sistemul de învățământ, un sistem vital pentru toată societatea.

Pe de altă parte, psihologul și psihoterapeutul Cezara Dilevschi a abordat întrebările pe care le evită autoritățile să le discute. 

„Copiii au nevoie de copii ca să se dezvolte. Copiii învață printre copii cum să-și gestioneze emoțiile, cum să coopereze, cum să gestioneze conflictele. Atunci când îi lipsim de aceste lucruri, riscăm să avem o generație COVID. Impactul negativ asupra ochilor și oboseala creierului sunt mult mai mari în cadrul învățământului online. Totodată, persistă starea de tristețe și lipsește motivația. Lipsa activităților îi duce într-o zonă depresivă”, susține Cezara Dilevschi.