Creierul copilului este ca un burete care absoarbe cu nesaț toată informația din jur. Vârsta de 3-5 ani, este considerate de majoritatea profesorilor drept una oportună pentru a da start comunicării într-o limbă străină. Anume prin comunicare copilul va învăța mai ușor nu doar engleza, ci și alte limbi străine. Poți opta atât pentru cursuri speciale, cât și pentru grădinițele care include în program studierea unei limbi străine.

Așadar, află care sunt principalele avantaje că micuțul face primii pași pe acest tărâm încă de la o vârstă fragedă:

  • E vârsta la care încă își folosește strategiile native, interioare, pentru a învață limba maternă, astfel că îi va fi foarte ușor să se folosească de aceleași mecanisme pentru a învăța o a doua limbă, engleza.
     
  • Are timp să dobândească noțiuni de vocabular prin joacă și cântece. Va “prinde” limbajul prin activități la care participă alături de un adult – întâi înțelege activitatea propriu-zisă, iar apoi limbajul, de la adult, cu ajutorul elementelor comune.
     
  • Are mai mult timp și mai multă energie. Le este mai ușor copiiilor mici să găsească timp în program pentru studiul limbii engleze. Activitățile de la grădiniță sunt mai informale decât scoală, iar cei mici sunt mai relaxați și nu sunt aglomerați cu teme, testări sau lucruri pe care trebuie să le memoreze, așa cum se întâmplă uneori după ce încep scoală.
     
  • Învață mai ușor și alte limbi străine. Copilului căruia i se oferă oportunitatea de a învață o limbă străină de la o vârstă fragedă va folosi aceleași mecanisme interioare, mai târziu în viață, pentru a învăța și alte limbi, așadar îi va fi mai ușor să studieze a treia și chiar a patra limba străină.
     
  • Pornește cu un avantaj. Copiii mici învață în modul cel mai natural limba engleză, și de aceea au de multe ori o pronunție mai bună și un simt al acestei limbi și culturi mai pronunțat, față de adulții sau copiii mai mari care învață limba în mod conștient și programatic. Atunci când ajunge la pubertate, copilul este mult mai conștient de sine, abilitatea lui de a învăța o limbă străină se diminuează și simte din ce în ce mai mult că trebuie să studieze engleza punând accent pe gramatică. Vârsta la care are loc această transformare depinde și de nivelul individual de dezvoltare al copilului și de așteptările societății în care trăiește.